Kraty pomostowe do dużych obciążeń GITERPOL zwane dalej kratami ciężkimi składają się z płaskowników nośnych zgodnie z tablicą 2 oraz płaskowników poprzecznych o wymiarach wg tablicy 2a. Proces produkcji polega na wykonaniu odpowiednich nacięć w płaskownikach nośnych krat a następnie umieszczeniu w nacięciach płaskowników łączących (poprzecznych). W dalszym etapie następuje spawanie węzłów kraty, sposób spawania określany jest na podstawie pod stawie analizy statycznej oraz przeznaczenia krat. Spawane mogą być wszystkie węzły lub tylko wybrane wg określonego schematu. W etapie końcowym następuje przyspawanie obramowań.
Kraty pomostowe nierdzewne, kwasoodporne, do dużych obciążeń (kraty ciężkie).
Przeznaczenie: wszelkiego rodzaju kanały odwadniające, myjnie samochodowe, studzienki ściekowe, podjazdy do samochodów ciężarowych, pojazdów budowlach, pojazdów gąsiennicowych i wiele innych.
Standardowy podział i wielkość oczek krat prasowanych przedstawiono na rysunku poniżej.
L – długość kraty standardowa do 1500 [mm]
B – szerokość kraty standardowa do 1000 [mm]
a* - podziałka między płaskownikami poprzecznymi od 33,3 do 99,9 co 11,1 [mm]
b* – podziałka między płaskownikami nośnymi od 33,3 do 99,9 co 11,1 [mm]
h – wysokość płaskowników od 20 do 200 [mm]
g – grubość płaskowników od 4 do 12 [mm]
* - ustalana indywidualnie
Możliwe jest wykonanie krat kartonowych o innych parametrach wg indywidualnych.
Przy zamawianiu krat należy pamiętać o dużych ciężarach jednostkowych krat [kg/m2] w z związku z tym o możliwości montażu i demontażu krat.
Oznaczenie krat ciężkich wg GITERPOL:
KPC/33x50/120x8/20x5/ L=600 B=500
KPC | 33 50 | 120x8 20x5 | L=600 | B=500 | ||
↓ | ↙ | ↘ | ↙ | ↘ |
↓ | ↓ |
symbol kraty | podziałka między płaskownikami nośnymi | podziałka między płaskownikami poprzecznymi | płaskownik nośny | płaskownik poprzeczny | długość kraty | szerokość kraty |
Kraty pomostowe do dużych obciążeń są ważnym elementem wielu zastosowań przemysłowych i komercyjnych. Stosuje się je w różnych miejscach, np. w fabrykach, na parkingach i w systemach klimatyzacji. Istnieje kilka różnych rodzajów krat na kanał samochodowy, każdy z nich ma swoje wady i zalety. Niektóre z najbardziej popularnych typów to ruszty z blachy perforowanej, ruszty cięto-ciągnione i ruszty z siatki drucianej. Ruszty metalowe perforowane są wykonane z arkuszy metalu, które zostały podziurawione małymi otworami. Ten rodzaj rusztu jest mocny i stosunkowo niedrogi, ale może być trudny do czyszczenia. Ruszty z blachy cięto-ciągnionej są wykonane z cienkich arkuszy metalu, które zostały wytłoczone w formie. Poszukujesz profesjonalnych krat na kanał samochodowy? Polecamy kraty pomostowe do dużych obciążeń nazywane kratami ciężkimi z oferty firmy Giterpol. Kraty na kanał samochodowy są wyposażone w specjalne płaskowniki nośne, a także płaskowniki poprzeczne. Proces produkcji przebiega w oparciu o wykonywanie specjalnych nacięć w konkretnych płaskownikach nośnych krat oraz umieszczanie w nacięciach płaskowników łączących (poprzecznych). Kolejnym krokiem jest spawanie węzłów kraty, a sposób spawania zależy od analizy statycznej oraz przeznaczenia krat. Spawać można wszystkie węzły, bądź tylko wybrane zgodnie z określonym schematem. Na etapie końcowym dochodzi do spawania obramować. Kraty na kanał samochodowy mogą być wykorzystywane na kanałach odwadniających, myjniach samochodowych, studzienkach ściekowych, podjazdach do samochodów ciężarowych, pojazdach budowlach, pojazdach gąsienicowych itd. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą. Masz pytania? Zadzwoń!